Svátek má:
Aneta
KOMENTÁŘ: Petr Sak
KOMENTÁŘ: Petr Markvart
Byznys
Ford omezí pracovní místa, do dvou let zanikne tisíce pozic

Americký výrobce automobilů reaguje na vysoké ztráty v segmentu osobních vozů a nákladnou přeměnu na elektromobilitu. Nejvíce míst zanikne v kolínském závodě, kde je ohrožen každý čtvrtý zaměstnanec.
Ilustrační foto
22. listopadu 2024 - 07:22
Americká automobilka Ford oznámila, že do konce roku 2027 zruší v Německu 2900 pracovních míst. Tím chce snížit náklady a reagovat na neuspokojivé výsledky v segmentu osobních vozů. Největší dopad pocítí kolínský závod, kde má společnost momentálně přibližně 11 500 zaměstnanců. Podle odborů je tak ohrožen každý čtvrtý pracovník. V celé Evropě Ford plánuje zrušit celkem 4000 pozic, z toho 800 v Británii a 300 v dalších zemích EU.
Kolín nad Rýnem je pro Ford klíčovým místem, kde se nachází nejen evropská centrála společnosti, ale také výroba dvou elektromobilů. Přesto však firma čelí výrazným ztrátám v důsledku nákladné přeměny na elektromobilitu, tvrdé konkurence na trhu a přísných emisních limitů. „Je to černý den pro Ford,“ komentoval situaci šéf odborů Benjamin Gruschka a vyjádřil ostrou kritiku vůči vedení společnosti. „Budeme proti tomuto kroku bojovat,“ dodal Gruschka.
Ford není jediným výrobcem, který čelí problémům. Po ukončení státní podpory na elektromobily v Německu došlo k výraznému poklesu poptávky. Zákazníci také omezují nákupy kvůli nejisté ekonomické situaci a obavám ze ztráty pracovních míst. Podobné obtíže hlásí i Volkswagen, který zvažuje uzavření až tří svých závodů v Německu, informuje německý server Handelsblatt.com.
V USA již mateřská společnost Ford revidovala svou strategii v oblasti elektromobilů. Místo široké nabídky elektrických modelů se nyní zaměřuje na velká SUV, elektrické pick-upy a dodávky. Pro evropskou divizi to znamená další problémy, protože návrat k výrobě vozů se spalovacími motory není možný.
Psali jsme:
V Kolíně, kde Ford ještě před pěti lety zaměstnával téměř 20 000 lidí, bude na konci roku 2027 pracovat méně než polovina. Budoucnost závodu i celé evropské divize zůstává nejistá, přičemž klíčové bude, jak se evropské trhy přizpůsobí změnám v automobilovém průmyslu.
(jar, Handelsblatt, repro: frame)
Nejčtenější
KOMENTÁŘ: Petr Sak
KOMENTÁŘ: Petr Markvart
Kurzy
![]() |
0.00 |
![]() |
0.00 |
![]() |
0.00 |
![]() |
0.00 |
![]() |
0.00 |
Akcie
AVAST
![]() 206 | COLT CZ GROUP SE
![]() 606 |
ČEZ
![]() 878 | ERSTE GROUP BANK A
![]() 1254 |
KOFOLA CS
![]() 332 | KOMERČNÍ BANKA
![]() 814 |
MONETA MONEY BANK
![]() 115.4 | PHILIP MORRIS ČR A
![]() 16000 |
PHOTON ENERGY
![]() 33 | PILULKA LÉKÁRNY
![]() 154 |
VIG
![]() 774 | GEN DIGITAL
![]() 630 |
PRIMOCO UAV SE
![]() 890 | GEVORKYAN
![]() 256 |